Brzydula i rudzilec

ktoś z was zna słowa tej piosenki, mi gdzieś się w głowie przeplatają, zwłaszcza dlatego, że jako dziecko byłam prześladowana przez rówieśników z powodu koloru moich włosów.

Dzieci bywają okrutne, sama na własnej skórze przekonałam się o tym, kiedy już w przedszkolu dzieci zauważyły, że czymś się różnimy. Mój kolor włosów nigdy nie pozostawał obojętny- zawsze wzbudzał komentarze. Mój kolor włosów tak bardzo mi doskwierał ze w ósmej klasie ufarbowałam się na czarno – przy mojej karnacji to jak dodanie sobie 10 lat.,Teraz nie wyobrażam sobie, abym musiała go zmienić. Mam też nadzieję, że nigdy nie osiwieję, bo koloru farby takiej jak moje naturalne chyba nigdzie nie dostanę.

Dlaczego postanowiłam napisać kilka słów o stereotypach, bo moje niespełna roczne dziecko  już musiało zmierzyć się, ze stwierdzeniami- a JAKA ONA RUDA, kurcze jaka ma być skoro ma rudą matkę i to nie jakąś tam podróbę farbowaną, ale prawdziwie kasztanową. Geny są nieubłagane i dzieci przejmują po rodzicach cechy dominujące w tym przypadku kolor włosów.Choć ja jestem w tej przypadłości ewenementem – żadne z moich rodziców nie ma takiego koloru włosów.

Martwię się, że dziecko będzie przechodziło to samo co ja przeszłam dopóki nie pokochałam i zaakceptowałam tego koloru.Już teraz myślę, jak jej ułatwić walkę ze stereotypami, jak sprawić, by miała na tyle silny charakter by mogła sobie poradzić z zaszufladkowaniem, że rude to wredne itp.

Dla każdej mamy jej dziecko jest najpiękniejsze czy to rude, czy chude, piegowate czy szczerbate. Miłości macierzyńskiej nie zmieni ani kolor włosów, ani wzrost czy waga, miłość macierzyńska ma być taka by dodawać odwagi, kształtować w dziecku tę postawę, która sprawi, że kompleksy z powodu własnej unikatowości nie zaistnieją lub będą na tyle małe, by przekłuć je w atut.

Mamo, a Ty z jakimi stereotypami walczyłaś lub walczysz teraz ?

img_6030-2

Skomentuj

