spokój mimo chaosu

czyli o tym co jest moim sposobem na wewnętrzny spokój.

Milion spraw na głowie, każda z nas to ma niezależnie od tego czy jest mamą, studentką czy kobietą pracującą. Sprawa goni sprawę, natłok myśli nie pozwala zatrzymać się nawet na chwilę.

Moje myśli niedawno się zatrzymały i to tak całkiem serio za sprawą Ikrowego Taty. Człowiek pracujący- prowadzący własną działalność to właśnie on, nawet kiedy kończy czas pracy spędzony poza domem  to tak naprawdę Tata nadal jest w pracy. W tym wszystkim stara się znaleźć czas dla córek, dla domu i czasem dla żony ;). Zaczęło zastanawiać się, jak on to robi, że wszytko ma swoje miejsce, ze rzadko kiedy widziałam sytuację,  której stracił kontrolę nad codziennością. Skąd On to bierze, przecież ja też w ciągłym chaosie próbuję, staram się, a nie raz nie dwa poniosło mnie i emocje wzięły górę. A mam „na głowie” TYLKO dom i dziewczyny.To prawda dzieci dają popalić, emocje (szczególnie przy buntowniczej dwulatce) sięgają nieraz zenitu, ale Ikrowy Tata zazwyczaj zachowuje spokój.

Pewnego dnia mnie olśniło coś co także mnie dotyczy.Nasze życiowe poglądy są spójne. Oboje stawiamy na zaufanie Bogu, temu który nas prowadzi i ma dla nas często o wiele lepszy plan na życie, niż sami jesteśmy w stanie wymyślić. Co więcej im mniej po ludzku przejmujemy się sprawami codzienności tym łatwiej wszystko nam przychodzi, tym łatwiej znajdujemy rozwiązanie spraw, które wydają się być trudne do rozwiązania.

Ale do rzeczy. Tym co sprawia, że jest codzienne wyciszenie w naszym przypadku odczytanie lub wysłuchanie fragmentu z Pisma Świętego. I nie chcę tu nikogo nawracać, ale pokazać mój własny sposób na radzenie sobie z chaosem i krzykliwością tego świata.Nie wyobrażam sobie chwili w ciągu dnia bym mogła usiąść z jakąkolwiek książką (poza bajkami dla dzieci), więc posiadam w telefonie aplikację z czytaniami na każdy dzień. Mogę ich wysłuchać, bądź odczytać. Nie jest to może idealny sposób, ale da znaleźć się tę chwilę, by zatrzymać się z spojrzeć na życie z zupełnie innej perspektywy. Zobaczyć, że mój stres, obawy często nie mają sensu, bo jest coś więcej, jest Ktoś kto nas prowadzi i Jego plan jest 100 razy lepszy od tego co sami sobie wymyślimy.Potrafi wprowadzić w nasze życie prawdziwy spokój.

A Ty jaki masz swój sposób na wyciszenie i odzyskanie wewnętrznego spokoju?

DSCF9218

Skomentuj

