Wiosna pobudza do działania

Wiosna, wiosna wiosna ach to ty! Na zewnątrz oznak wiosny jeszcze nie widać, jednak wraz z nastaniem nowego miesiąca tchnęło we mnie nowe siły do działania. Nie chodzi tylko o wiosenne porządki, ale także o to by zrobić coś dla siebie, bo każda kobieta, tym bardziej matka ma do tego prawo.

Osoby, które śledzą blog dość wnikliwie wiedzą,że jesienią robiłam plany, które miały uporządkować przestrzeń wokół mnie, dla przypomnienia podrzucam link tutaj. Z racji zbliżających się zmian syndrom wicia gniazda dość mocno odbił swe piecze w mojej głowie i ogarnianie przestrzeni skupiało się głównie na sprzątaniu i porządkowaniu.

Wraz ze zbliżającą się wiosną ponownie jestem pełna planów- także tych sprzątających, ale tym razem postanowiłam, że oprócz tego pragnę zrobić coś dla siebie.Jednym z tych działań jest powrót do formy , którego realizacja jest już w toku.

Jakie są moje plany? Standardowo porządkowo – organizacyjne jeśli chodzi o przestrzeń domową, a także kondycyjno – relaksacyjne, jeżeli chodzi o moją osobę. Chciałabym także zrobić coś kreatywnego oraz wprowadzić do domu trochę wiosny. Jakieś pomysły w głowie są i na pewno wkrótce się tym z Wami podzielę.

Tym samym podrzucam pewien zarys tego co zamierzam zrobić, może i Was natchnę na wiosenne zmiany.

TYDZIEŃ I

Ogarnianie przestrzeni sypialnianej i dopieszczanie pokoju dzieci

Sypialnia to miejsce, w którym po gruntownym sprzątaniu długo utrzymuje się porządek , postanowiłam wziąć się za to pomieszczenie w pierwszej kolejności, by do świąt mieć o jeden pokój mniej do sprzątania. Pozostanie jedynie przetarcie kurzy i zmiana pościeli.

Wprowadzenie regularnych treningów ( min. 3 razy w tygodniu) 

Tutaj pojawia się powrót do starego trybu życia. Jestem już mniej więcej zorganizowana jeśli chodzi o życie z 2 dzieci postanowiłam próbować znaleźć dla siebie przestrzeń czasową i zagospodarować w taki sposób, jaki lubię i który przyniesie mi korzyść.

Próba rezygnacji ze słodyczy

Już nie raz wspomniałam, że słodycze kocham. Chciałabym na jakiś czas ograniczyć ich spożywanie, co przyspieszy mój powrót do formy.

Wiosenny przegląd szaf

Która kobieta tego nie robi na wiosnę, myślę, że każda z nas przegląda swoją szafę i pozbywa się nadmiaru, by zapełnić szafę wiosennymi nowościami.

TYDZIEŃ II

Łazienki i wszystko wokół nich

Dwie łazienki podwójny kłopot. Sprzątanie przyda się zwłaszcza przeładowanym łazienkowym szafkom.

Zwiększenie intensywności i regularności treningów do min. 4 w tygodniu

Odnośnik wyżej w tygodniu pierwszym, nic dodać nic ująć.

Pół godziny dziennie tylko i wyłącznie dla mnie

Moja chwila przyjemności, książka, kąpiel spacer, a może jeszcze coś innego

Stworzenie galerii

Od pewnego czasu zbieram stare zdjęcia rodzinne, by stworzyć coś w rodzaju domowej galerii. Efektem z pewnością się pochwalę.

TYDZIEŃ III

Biuro plus dokumenty

To moja zmora, dzięki temu, że mój mąż starannie dba o to, bym miała tam co robić.

Trening 5 razy w tygodniu

Tutaj odnośnik jak wyżej

Fryzjer, kosmetyczka  a może masaż

Kontynuacja planu posiadania czasu tylko dla siebie.

Własnoręczne kartki świąteczne

Chciałabym przygotować coś co będzie płynęło prosto z serca mojego i moich najbliższych

TYDZIEŃ IV

Kuchnia i salon

Miejsca szczególnie użytkowane w okresie świątecznym, o które trzeba zadbać tuż prze świętami.

Trening jako stały element dnia codziennego

Pozostawiam bez zbędnego komentarza

Zakupy

Opróżnione szafy trzeba zapełnić nowym – która kobieta nie kocha zakupów.

Wiosenne dekoracje  w domu

Spróbuję stworzyć coś, czym może i Was zainspiruję

A Wy jakie macie plany na zbliżającą się wiosnę ?

 

DSCF0333 A to moje małe motywatorki, by plan zrealizować

 

 

 

3 thoughts on “Wiosna pobudza do działania

Skomentuj

