Powrót do formy po ciąży

Ciąża pozostawia w sercu matki trwały, piękny ślad. Wspomnienia związane z czasem ciąży zazwyczaj są piękne i przywoływane w myślach przez kobiety przez długi, długi czas. Ciąża pozostawia także inne ślady, które my kobiety niekoniecznie kochamy. Jak wrócić do formy sprzed ciąży- ja
mam na to swój osobisty plan.

Postanowiłam znaleźć wśród moich czytelniczek chętne  mamy, które wraz ze mną podejmą się wyzwania, jakim jest powrót do  formy sprzed ciąży. I nie chodzi tylko o wygląd, bo ciąża, poród i początki macierzyństwa to wcale nie taka prosta sprawa.

O ile aktywność w ciąży była dla mnie oczywista tutaj, o tyle aktywność przy dziecku, a w moim przypadku przy dwójce dzieci ogranicza się do biegania za Starszą Ikrą, prowadzenia wózka i mysia podłogi w przerwach. Po 3 tygodniach od porodu czuję się na tyle dobrze, że czas to zmienić.

Co jeszcze świeżo upieczona mama chce zmienić?

  • WAGA

W czasie ciąży przybywa tu i ówdzie. Mimo, że wraz z porodem ubywa nam kilka kilogramów mały zapasik jednak pozostaje. Musisz sobie uświadomić, że Twój organizm zgromadził zapasy na czas karmienia piersią i jest to całkowicie normalne. Pamiętaj o zdrowym, najlepiej zbilansowanym menu, które dostarczy organizmowi wszystkich wartości odżywczych, a także pomoże wrócić do sylwetki sprzed ciąży.

Uświadom sobie jeszcze to, że organizm do porodu przygotowywał się, aż 9 miesięcy daj mu trochę czasu na regenerację i powrót do sprawności.

  • BRZUCH

Po porodzie znika brzuch, ale i pojawia się problem zwisającej skóry oraz odstającego brzucha. Pamiętaj, że połóg trwa 6 tygodni, to czas, który potrzebny jest macicy do całkowitego powrotu do naturalnych rozmiarów. Ten wystający brzuszek też w końcu zniknie, a odpowiednia dieta i ćwiczenia przyczynią się do zlikwidowania nadmiernej tkanki tłuszczowej w tej partii ciała.

  • BIUST

Karmienie piersią mimo wszystkich swych zalet ma jedną wadę – wygląd naszego biustu zmienia się i to n ie koniecznie w tą lepszą stronę. Ważne jest by prawidłowo zadbać o ich pielęgnację i odpowiednią gimnastykę, by cieszyć się odpowiednim wyglądem jezcze długo po zakończeniu karmienia.

  • SKÓRA I WŁOSY

O ile w okresie ciąży zarówno skóra, jak i włosy mają niesamowity blask, o tyle po ciąży włosy często zaczynają wypadać, a na skórze pojawiają się problemy. Trzeba podjąć działania w celu uzdrowienia skóry i włosów.

  • SAMOPOCZUCIE

Początkowa euforia i zachwyt nad macierzyństwem i małym cudem ustępuje niekiedy zmęczeniu, niewyspaniu i monotonii. Pojawia się wiele sprzecznych odczuć i emocji, które wpływają na samopoczucie młodej mamy.

  • ZMĘCZENIE

Jak wyżej wspomniałam i zmęczenie i niewyspanie to elementy dnia codziennego życia młodej mamy. Trzeba znaleźć dla siebie jakaś przestrzeń, by nie dać się zwariować ty co dzieje się wokół nas.

  • ‚BÓLE GŁOWY

Wiele kobiet w pierwszych tygodniach po narodzinach odczuwa bóle głowy, związane jest to ze zmianami hormonalnymi. Należy pamiętać, że w trakcie karmienia piersią można zażywać tylko środki przeciwbólowe zawierające paracetamol.

  • ROZSTĘPY

Jestem tą szczęściarą u której po 2 ciąży nadal nie pojawił się żaden rozstęp. Wiem jednak, że nawet bardzo szczupłe dziewczyny cierpią na tę przypadłość. Warto uciec się do masażu olejkami eterycznymi, które nie tylko nawilżą skórę, ale i doskonale nas zrelaksują.

  • NADMIERNY APETYT

To niestety poznałam na własnym przypadku. Teraz kiedy karmię piersią mój apetyt jest dwa razy większy niż w okresie ciąży. Aż się boję, jak to może się skończyć. Z tym trzeba koniecznie coś zrobić.

Jeśli jesteś świeżo upieczoną mamą lub chcesz zmian będąc mamą już „odchowanego” roczniaka- pisz. Wspólnie możemy być dla siebie wsparciem. Dziewczyny pamiętajcie – w kupie siła- zróbmy coś wspólnie.Czekam na Was w wiadomościach prywatnych.

Co w zamian- raz na tydzień będę publikowała wpisy, jak ćwiczyć, co jeść i co zrobić dla siebie, by poprawić zarówno wygląd, jak i samopoczucie.

Razem możemy więcej 🙂 Piszcie, a ja przygotuję 10 tygodniowy plan dzięki któremu obie poczujemy się lepiej!

kontakt kobietazikra@gmail.com

DSC_06811

Reklamy

One thought on “Powrót do formy po ciąży

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s