Mniejsze zło

Do tej pory nie zdawałam sobie sprawy, że serce matki może być tak bardzo rozdarte, nie zdawałam sobie sprawy, bo nie miałam dwójki dzieci, teraz to się zdecydowanie zmieniło.

Obie cudowne, spokojne, wesołe i zdrowe – moje córki moje dzieci. Serce rozdarte, gdy jedna i druga chcą jeść, gdy i jedna i druga potrzebują utulenia w środku ciemnej nocy.

I z tym wszystkim trzeba sobie radzić- ze Starszą Ikrą, żeby nie poczuła odrzucenia i z Młodsza Ikrą, która nie zrozumie, że akurat muszę pilnie zająć się jej starszą siostrą.

Ale radzę sobie i to nieskromnie zabrzmieć może, ale tak właśnie jest. Staram się, by obie czuły się kochane i zaopiekowane. Często rzecz jasna kosztem pójścia siku czy napicia się wody, ale każda mama to zrozumie.

i Starsza Ikra i Młodsza nakarmione, ubrane, zabawione i wszystko inne- może jeszcze oprócz wspólnego spacerowania, bo pogoda nie dopisuje niestety.

Dopadła nas jednak sytuacja, którą niełatwo rozwiązać – choroba, wirus w wykonaniu Starszej Ikry. I co począć, kiedy w tym samym domu niespełna dwutygodniowe maleństwo. Lepiej nie ryzykować. Izolacja konieczna.

Przed pójściem do lekarza-izolacja góra-dół. Jedna na piętrze, druga na parterze. I bieganie od jednej do drugiej. Lekarz zalecił jednak odesłanie Starszej chorej Ikry do dziadków – co jak co Ikrowa Mama musiała ulec. Rozdwoić swoje matczyne serce i zaufać, że wybór mniejszego zła jest lepszy. Mogłaby bowiem zdarzyć się sytuacja, że Młodsza Ikra zaraziłaby się i otarłybyśmy się o szpital, wtedy to Starsza zostałaby bez mamy. Na szczęście choroba mija, a z nią i rozłąka  – mam nadzieję, że weekend spędzimy już wspólnie na nowe we czwórkę i będziemy się cieszyć tym wspólnie spędzonym czasem.

DSCF0136

A wy mamy macie takie „bolesne rozterki” ? Stawałyście przed podobnymi wyborami? A może inna sytuacja kojarzy Wam się z hasłem „MNIEJSZE ZŁO”?

Skomentuj

