co się zmienia, gdy pojawia się rodzeństwo

Kilka dni temu czas zmian nastąpił , na świecie pojawiła się Młodsza Ikra wprowadzając w nasz rodzinny świat nowe porządki

wiele się zmieniło, ale szczęście mimo nadmiaru nowych obowiązków i wszelkiego niepoukładania mnoży się zdecydowanie.

Kiedy patrzę na naszą rodzinkę dziękuję za to, że jesteśmy zdrowi wszyscy i mamy siebie, to dodaje sił by móc sprostać wszystkim starym i nowym obowiązkom.

Młodsza Ikra mimo zbliżającego się terminu porodu troszeczkę nas zaskoczyła i pojawiła się chwilkę przed planowanym czasem, w związku z tym dom nie był gotowy na przyjęcie nowego członka rodziny, ba nadal nie jest , ale to fajne- cały chaos wokół. Teraz nigdy się nie nudzę, a i pomysły lepsze do głowy wpadają. Może jeszcze coś zmienię w Ikrowym pokoiku:)

Jakieś pomysły na inspiracje do dziecięcego pokoju 2 latki i niemowlaka ?

Młodsza Ikra pojawiła się równie szybko, jak decyzja o rodzeństwie dla Starszej Ikry. Moje oswajanie bólu porodowego nie trwało zbyt długo. tutaj Pobyt w szpitalu odcisnął się na mnie jako matce i sprawił, że poczułam, że Młodsza Ikra jest tak samo ważna, jak Starsza. Moje obawy, że dziecko pierworodne będzie traktowane lepiej, jako to pierwsze i wyczekane minęły, gdy tuliłam Młodszą Ikrę zaraz po przyjściu na świat.I przez kolejne dni w szpitalu. Wspólne chwile uświadomiły mi, że obie są dla mnie ważne, a miłość nie dzieli się między dzieci, ale mnoży i potęguje na całą rodzinę.Obawy minęły, a wpis pozostał tutaj .

Zmieniło się też to, że Starsza Ikra nie jest już jedyna, w związku z tym jej potrzeby nie są już na pierwszym planie. Nie grozi jej syndrom jedynaka, I nie dostrzegałam tego zupełnie dopóki nie pojawiła sią Młodsza Ikra. Obie potrzebują takiej samej uwagi, miłości i opieki rodziców.Po tych kilku dniach Starsza Ikra wydoroślała, rozumie, że trzeba czasem poczekać, pomaga w opiece nad Młodszą i uczy się co to znaczy poświęcenie dla drugiego. Choć może mało jeszcze rozumie, mając tylko dwa latka, uczy się jednak w praktyce, jak dbać o drugiego człowieka.

Nasza dotychczasowa rutyna uległa destrukcji,plan dnia zaburzył się zdecydowanie, dzięki temu nigdy nie wiem co zaplanować, bo i tak Młodsza Ikra może podyktować zupełnie inną wizję codzienności. Na nudę nie narzekam. Ale jest i plus zachęta do działania, by poukładać tak nową rutynę, by cała Ikrowa rodzinka była zadowolona i każdy miał coś dla siebie. Pracujemy nad tym i z dnia na dzień jest coraz lepiej.

Ikrowy Tata stanął na wysokości zadania nie tylko w trakcie porodu, ale i podczas naszego pobytu w szpitalu oraz pierwszych dni w domu. Należą mu się gromkie brawa.Poród rodzinny, jak już wspomniałam przebiegł sprawnie, a Ikrowy Tata dodawał sił i dopingował o porodzie tutaj . Podczas naszego pobytu w szpitalu dzielnie zajmował się Starszą Ikrą, która jeszcze bardziej stała się córeczką tatusia.Wspólny czas sam na sam  pogłębił ich relację. Już nie istnieje tylko mama do wszystkiego, ale Tata jest ulubionym towarzyszem zabaw i kąpieli.Teraz gdy jesteśmy już w domu, mimo swoich obowiązków zawodowych Ikrowy tata sprawdza się i w roli taty i w roli męża . I ja to potwierdzam i moje małe Ikry też.

Co zmieniło się w moim życiu, tylko dla mnie… nasuwa się tylko jedno warto by dziecko miało rodzeństwo, jak dla mnie płyną z tego same plusy, które przedstawiłam we wszystkim tym co wcześniej napisałam. I póki co nieważne zmęczenie, permanentny bałagan, stos rzeczy doprasowania i brak czasu, by pomyśleć o dniu jutrzejszym. Zdrowie i dziecięcy śmiech wokół wszystko wynagradzają.

DSCF0084

 

One thought on “co się zmienia, gdy pojawia się rodzeństwo

Skomentuj

