Aktywne przygotowanie do porodu – polecam!

3 trymestr ciąży nie wpływa zachęcająco, jeśli chodzi o ćwiczenia fizyczne. Brzuch coraz większy i cięższy, ruchy niezgrabne, często mam wrażenie, że zachowuje się jak słoń w składzie porcelany, bo moje ruchy coraz trudniej  skoordynować. Z drugiej strony gdyby nie aktywność chyba w ogóle już zaległabym na kanapie i czekała na godzinę 0. A dzięki aktywności w III trymestrze mogę przygotować się do porodu.

O znaczeniu aktywności fizycznej podczas ciąży pisałam już niejednokrotnie. o tutaj na przykład 🙂

Podawałam Wam kilka przykładów, które możecie spokojnie wykorzystać, jeśli tylko Wasz lekarz nie widzi przeciwwskazań do ćwiczeń. tu i tu i tu .

W 3 trymestrze sprawa troszkę się komplikuje z porodu szybko rosnącego malucha i przynajmniej u mnie myśli, że jak przesadzę z ćwiczeniami to szybciej dotrę na porodówkę, a póki co mam jeszcze chwilkę czasu. Jednak nie poprzestaję na leżeniu, ale 2-3 razy w tygodniu robię coś dla swojego ciała, odpoczynku i dziecka. Przecież ono też ma z tego sam e korzyści.

Do porodu warto przygotować się psychicznie i fizycznie, dlatego ostatni trymestr staje się ostatnią prostą, by na mecie było nam łatwiej.

ĆWICZENIE I

ćwiczenie oddechowe

Siedząc na krześle wraz z wdechem unoś ręce, a z wydechem opuszczaj je w dół z jednoczesnym skłonem w przód.

ĆWICZENIE II

ćwiczenie wspomagające prawidłową postawę zaburzoną przez spory już brzuszek

Stojąc tyłem do ściany wypychaj brzuch z wydechem, wciągaj brzuch z wdechem

ĆWICZENIE III

ćwiczenie rozciągające uda i przywodziciele

Stań przodem do biurka lub krzesła i oprzyj ręce na blacie. Wraz z wdechem stań na palcach,a następnie stań na całych stopach, wykonuj przysiad z jednoczesnym wypychaniem kolan na zewnątrz.  Wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz kilkakrotnie.

ĆWICZENIE IV

ćwiczenie mięśni brzucha

Połóż się na plecach, ugnij nogi w biodrach i kolanach, dłonie połóż na udach, przesuwaj dłonie w kierunku kolan, unieś głowę i górną część tułowia. Powrót do pozycji wyjściowej.
ĆWICZENIE V

ćwiczenie rozciągające mięśnie krocza

Stań w rozkroku tyłem do ściany. Tylna część ciała niech przylega do ściany. Powoli wykonuj przysiad na całych stopach (przyda się pomoc drugiej osoby, która będzie trzymać Cię za ręce), szeroko rozwierając kolana przesuwaj się do dołu. Powoli przesuwając plecy po ścianie wstać. Podczas ćwiczeń staraj się, by nie odrywać pleców od ściany.

ĆWICZENIE VI

ćwiczenie rozciągające mięśnie krocza

Połóż się na prawym boku, nogi lekko ugnij, połóż prawą rękę pod głową. Chwyć za kolano lewej nogi odwiedź w bok, rozciągając mięśnie krocza . Powtórz ćwiczenie na lewym boku.

ĆWICZENIE VII

relaks

Klęk podparty przodem na przedramionach, kolana rozstawione na szerokość karimaty, głowa czołem oparta na kciukach.

Rozluźnij wszystkie mięśnie, szczególnie grzbietu, pośladkowe i podbrzusza.Wyrównaj oddech i pozostań w pozycji 2-3 minuty.

To propozycja ćwiczeń przygotowujących do porodu zaczerpnięta z książki „Szkoła rodzenia” pod red. Doroty Ćwiek.

Polecam aktywność także tą przed samym porodem – pomoże przetrwać poród. Po doświadczeniu aktywnego porodu ze Starszą Ikrą daję słowo!

DSCF9587

2 thoughts on “Aktywne przygotowanie do porodu – polecam!

  1. Iza Damse pisze:

    Masz siłę na ćwiczenia? Bo ja nie mam na nic 😛 Powróciły mi mdłości, powróciła senność, a zgaga jak męczyła, tak męczy, mimo, ze brzuch już nisko.
    Do października jeszcze na jogę dla kobiet w ciąży chodziłam, później odpuściłam 🙂 Teraz bym chciała już urodzić, żeby na Święta być w domu, a znając moje szczęście to w same Święta urodzę 😛
    Ale ćwiczenia jakiekolwiek polecam 🙂

    Lubię to

Skomentuj

