Matki ciężarnej myśli o płodności i bezpłodności

Matka to dziwna istota. Miesza w sobie wszystkie emocje i nigdy nie wiadomo, jaka ją „nastroi” w danym momencie. Szczególnie jeśli towarzyszy jej stan mocno ciążowy.

Naszło mnie kiedy stałam przed lustrem i oglądałam rosnący brzuszek. Ile żył już się na nim pojawiło, jak zmienił swój kształt. Hm jak ten czas szybko mija. I wtedy pomyślałam jak pięknie stworzony jest świat, noszę w sobie małego człowieka, który dzięki mnie ma wszystko czego mu potrzeba. Ja jeden organizm jestem w stanie zapewnić życie innej osobie, która zamieszkała pod moim sercem. Jestem w stanie znosić trudy ciąży, by tylko ono – moje małe bezbronne dziecko rosło zdrowo. Nadal to sprawa nie do pojęcia, nie mieści się w moim umyśle, jak pięknie stworzony jest świat.

Ikrowy tata i ja byliśmy,jesteśmy w stanie przekazać życie. Dostaliśmy taki dar . W dzisiejszych czasach myślę, że należy pojmować ten fakt właśnie w kategorii daru, bo wiele par ma problem z poczęciem dziecka. I wiele razy jeszcze zanim pojawiła się na świecie Starsza Ikra myślałam co bym zrobiła, gdybym nie mogła mieć dzieci. Jak miałabym pogodzić swoje przekonania religijne z wewnętrzną potrzebą bycia matką. Myślę, że nikt dopóki nie stanie w takie właśnie sytuacji nie jest w stanie wiedzieć co czują rodzice, którzy stanęli przed takim dylematem. Mało kto winien wypowiadać skrajne opinie, bo nie wie co Ci rodzice czują. Jak sytuacje wpływa na ich życie osobiste, rodzinne, na relacje między nimi. Nie jest to łatwe. Ani tym bardziej przyjemne.

W naszym kraju pozostaje adopcja lub poczęcie poza ustrojowe.Podziwiam i chylę czoła przed każdą parą, która stanie przed dylematem co począć, co zrobić by przekazać miłość którą nosimy w sobie. I nadal dziękuję Bogu, że nie postawił takiego dylematu przede mną, bo nie wiem czy umiałabym się z nim zmierzyć.

DSCF9731

Skomentuj

