Czy warto myśleć o karmieniu piersią.

Każda mama myśli, że może podjąć tę decyzję samodzielnie, niekiedy natura sama decyduje za nas czy będziemy mamami karmiącymi, czy też nie. Jako mama Starszej Ikry z praktyki co nieco już wiem i chętnie się z Wami podzielę.

Dla mnie karmienie piersią to jedno z przyjemniejszych doświadczeń macierzyństwa. Uważam, że zarówno mama, jak i dziecko wiele zyskują. Na szczęście ominęły mnie wszystkie przykre dolegliwości, które często przy karmieniu piersią się pojawiają-nadmiar pokarmu, zapalenie piersi, poranione sutki czy brak pokarmu. Wcale nie uważam się za lepszą mamę, której natura ułatwiła sprawę. Mam tylko nadzieję,że w przypadku Młodszej Ikry natura będzie równie szczodra.

Wiem też, że zdarzają się sytuacje losowe, kiedy dziecko zostaje w szpitalu dłużej niż mama. Wtedy jest to naprawdę utrudnione. Warto jednak walczyć i w tym wpisie podzielę się z wami plusami karmienia oraz tym, jak się do tego przygotować będąc jeszcze w ciąży.

  1. Jeszcze w ciąży pomyśl o tym, jak ważne jest by dostarczać swojemu maleństwu najlepszy pokarm, jaki możesz mu dać. W mleku mamy jest wszystko czego dziecko potrzebuje, a jego skład dostosowuje się do potrzeb dziecka. A jego temperatura jest zawsze odpowiednia.
  2. Już teraz pomyśl o rosnących piersiach. Wcieraj kremy przeciw rozstępom i rozejrzyj się w sklepach z bielizną. Biustonosze dla mam karmiących mogą być ładne naprawdę.
  3. Polecam również przygotowanie sutków do karmienia. Mam wrażenie, że mój sposób uchronił mnie przed krwawiącymi sutkami. 2 miesiące przed porodem zaczęłam codziennie nawilżać sutki kremem dla mam karmiących Maltan. Nie chodzi o masaż sutków gdyż może on pobudzić poród. Wcieraj delikatnie krem jeden raz w ciągu dnia.
  4. Pomyśl o zakupie laktatora, nawet jeśli zamierzasz karmić piersią zdarzą się momenty, że będziesz chciała wyjść z domu. Będziesz spokojniejszą mamą, kiedy będziesz miała świadomość, że pokarm, który zostawiłaś dziecku jest dla niego najlepszy.
  5. Rozejrzyj się za odpowiednimi butelkami. Sam laktator to nie wszystko. Przecież trzeba podać dziecku to ściągnięte mleko. W przypadku Starszej Ikry właśnie na tym  etapie pojawił się problem. Mimo, iż ściągałam mleko żadna butelka nie była w stanie sprostać Jej wymaganiom. Testując wiele firm natrafiłam na taką, którą zaakceptowała. Była to butelka firmy NUK. Tym razem pomyślę wcześniej o zakupie odpowiedniej butelki, a Was zachęcam do udziału w konkursie organizowanym przez firmę NUK oraz mój blog Kobieta z Ikrą. Do wygrania 3 gwarantowane miejsca w teście butelek NUK NEW CLASSIC. Mnie urzekły serduszka widoczne na butelkach. Szczegóły na plakacie.

 

KONKURS:

Polub fp NUK i Kobieta z Ikrą

Udostępnij plakat konkursowy

W komentarzu pod postemn konkursowym napisz dla kogo przeznaczysz butelkę oraz co jest niezbędne w wyprawce dziecka

Wyniki 23.11.2015 r. W nagrodę firma nuk zagwarantuje udział w testowaniu butelek NUK NEW CLASSIC.

 

WYNIKI KONKURSU!

Do tej pory to ja stawałam w roli uczestnika i nigdy bym nie pomyślała, że wybór jest aż tak trudny! Miałam jednocześnie nadzieję, że startujących będzie troszkę więcej, wtedy rączka Starszej Ikry wylosowałaby szczęśliwców 🙂

W wyborze kierowałam się tym, jak bardzo wyczerpujące były wasze wyprawkowe komentarze, mam nadzieję,że nikt się nie obrazi i nadal pozostaniecie z Ikrową rodzinką. Nie sprecyzowałam czy komentarz dotyczący wyprawki ma być pod postem na blogu, czy na fb więc obydwa brałam pod uwagę.

Przypominam, że jeszcze jeden konkurs na blogu – można wygrać czapkę w dowolnym rozmiarze, kto jeszcze nie brał udziału zapraszam! tutaj

a teraz najważniejsze – mamusie dzieciaczków, które przetestują nowe butelki NUK:

Krystyna Owczarek

Manuela Gołombowska

Małgorzata Kozar

Czekam na wasze adresy dziś do północy! Przekazuję je firmie NUK, która podeśle Wam butelki do testowania. Jednocześnie zaznaczam, że i tak musicie się zarejestrować na ich stronie http://www.promocjedlamam.pl/

Jeśli któraś z mam nie odezwie się do północy wybieram kolejną osobę.

GRATULACJE!

konkurs nuk plakat

 

7 thoughts on “Czy warto myśleć o karmieniu piersią.

  1. Milena Boroń pisze:

    buteleczka dla marcelka który ma się pojawić 7 grudnia 🙂 może trafi akurat na mikołajki 🙂
    a niezbędne w mojej wyoprawce jest łożeczko ,wózek , kocyk ,ochraniacz , ubranka , pieluszki tetrowe,pampersy butelka , smok , kosmetyki kremiki płyn do kąpania ,ręczniczek z kapturkiem , rożek , śpiworek ,teraz zimą i miś szumiś :)))

    Polubione przez 1 osoba

  2. Justyna Seliga pisze:

    Butelka dla Antosia. A jeśli chodzi o wyprawkę dla dzidzi to najpotrzebniejsze będą wygodne ubranka, pieluszki, wilgotne chusteczki, krem na odparzenia, wanienka, ręcznik, odpowiednie kosmetyki do kąpieli, tetrowe pieluchy, aspirator do noska, milusi kocyk. W wyprawce powinno się znaleźć też coś dla mamy: woda mineralna, silikonowe nakładki i krem „ratujący” brodawki.

    Polubione przez 1 osoba

  3. Krystyna Owczarek pisze:

    Z przyjemnością przetestuję butelkę NUK wspólnie z moją małą córeczką. Paulinka jest karmiona wyłącznie pokarmem naturalnym. Jednak zdarzają się sytuacje kiedy muszę wyjść z domu i wówczas potrzebna jest nam butelka z której malutka dostanie mleczko mamy. Z opisu butelki NUK Classic wnioskuję, że ten produkt byłby dla nas doskonały, mam nadzieję, że uda nam się o tym przekonać.
    Kompletowanie wyprawki dla maluszka jest wspaniałym i bardzo miłym przeżyciem dla przyszłych rodziców. Sama pamiętam jak ze łzami szczęścia kupowałam maleńkie ubranka oraz akcesoria. Jednak chcę powiedzieć przyszłym mamusiom aby nie wpadały w zakupowy szał i nie kupowały np. zbyt wielu ubranek w malutkim rozmiarze gdyż bobasek błyskawicznie rośnie i lada moment będzie potrzebował większych rzeczy. Ponadto po porodzie maleństwo dostaje mnóstwo prezentów, tak więc ciuszków i zabawek z pewnością mu nie zabraknie. A tak na marginesie fajnym pomysłem jest zasugerowanie rodzinie konkretnych prezentów dla noworodka. Można na przykład poprosić o składkę członków rodziny i w ten sposób kupić np. leżaczek czy nawet wózek.
    Moja propozycja wyprawki:

    UBRANKA
    – 5 bawełnianych śpioszków
    – 5 body z długim rękawem
    – 3 pajacyki
    – czapeczka na dwór, grubość czapeczki zależy od pory roku
    – 2 czapeczki bawełniane, które stosujesz po kąpieli;
    – 2-3 pary skarpetek
    – rękawiczki niedrapki 2 pary
    – kombinezon zimowy, jednoczęściowy lub ciepła kurteczka i spodnie ocieplane (na jesień lub zimę)

    HIGIENA
    – emulsja do kąpieli dla niemowląt
    – maść na odparzenia
    – spirytus do przemywania pępka
    – sól fizjologiczna do przemywania oczu lub czyszczenia noska
    – oliwka pielęgnacyjna lub balsam po kąpieli
    – chusteczki pielęgnacyjne nawilżone
    – 2 paczki pieluszek jednorazowych dla noworodka (z wycięciem na pępek, tzw. Newborn)
    – miękka szczoteczka do włosków
    – aspirator do noska (np Nosefrida)
    – nożyczki z zaokrąglonymi końcówkami lub malutkie cążki
    – pałeczki higieniczne do czyszczenia zewnętrznych części uszu i przemywania pępka spirytusem.
    – wyjałowione gaziki oraz waciki
    – pieluchy tetrowe (około 10-15 sztuk)
    – 2 miękkie ręczniki kąpielowe
    – termometr do mierzenia temperatury wody
    – wanienka
    – myjki frotte
    – proszek do prania ubranek niemowlęcych
    – płyn do płukania ubranek dla niemowląt

    SEN
    – łóżeczko
    – materacyk
    – 2 komplety pościeli
    – rożek
    – cienki kocyk
    – grubszy kocyk
    – 3 prześcieradła z miękkiej bawełny( z gumką)
    – śpiworek

    KARMIENIE
    – butelka125 ml
    – smoczki do butelki
    – podgrzewacz do pokarmu
    – sterylizator do butelek
    – zestaw szczotek do czyszczenia butelek i smoczków
    – wkładki ochronne do biustonosza
    – laktator

    TRANSPORT
    – wózek
    – folia przeciwdeszczowa do wózka
    – moskitiera przeciwko owadom
    – fotelik samochodowy dla niemowląt

    Pozdrawiam!
    Krystyna Owczarek

    Lubię to

  4. Manie Mani pisze:

    Słodka Sarah z buteleczki by się ucieszyła,
    z nowego NUKa chętnie mleczko by wypiła 🙂

    Wyprawkowy niezbędnik:
    – wózek (nie wyobrażam sobie życia bez niego 😉
    – pieluszki tetrowe (przydają się wszędzie i do wszystkiego )
    – pieluszki wielorazowe (tzw. pampersy) i chusteczki nawilżane… ( nasze mamy tak łatwo nie miały 😉
    – podkłady higieniczne ( na „niespodzianki” )
    – termometr!!!
    – jedna butelka minimum (nigdy nie wiadomo co będzie)
    – sól morska ( zatkany nosek jest tragedią!)
    i laktator dla mamy…dla mnie to było zbawienie!

    Lubię to

Skomentuj

