ciąża po ciąży ?

Plan , zaskoczenie czy niedowierzanie. Zazwyczaj któraś z tych rzeczy towarzyszy, gdy dowiadujesz się, że będziesz rodzicem. Gdy dzieje się to po raz drugi, w dość krótkim odstępie czasu pojawiają się  ludzkie domysły 

Klasycznym przypadkiem ciąży po ciąży nie jestem, ale mimo wszystko dla wielu dwa lata to zbyt krótki odstęp czasu. Przecież starsze dziecko nad wymaga opieki.i to nieustannej, a jak poradzić sobie z dwójką maluchów.

Różnica wieku moich Ikrowych dziewczyn będzie wynosiła 2 lata, a rocznikowo 3. Ciało zdążyło już wrócić do formy, zregenerować się po poprzedniej ciąży i  porodzie. A więć z punktu widzenia medycznego brak przeciwwskazań, by ciążę odwlekać.

No cóż są tacy co uwierzą i tacy co nie uwierzą, ale decyzja o młodszej Ikrze zapadła , a realizacja była tak szybka, że ciężko było uwierzyć, że to już, od razu udało się. Zwłaszcza kiedy wokół wielu ludzi czyni starania latami.

Niedowierzanie, że już, że szybko wszystko znów się zmieni. Ale i wielka radość, bo dziecko, nowe życie  to zawsze radość i błogosławieństwo.

Teraz kiedy jestem już na bardzo zaawansowanym etapie ciąży wszystko wydaje mi się harmonijne i przemyślane. Mam wrażenie, że jest to dobry czas dla mnie jako mamy, dobry czas dla Starszej Ikry, by przyjąć rodzeństwo w miarę bezboleśnie.

Oczywiście pojawiają się obawy o których wspominałam tutaj. Mimo wszystko cieszę się przeogromnie i cały czas przygotowuję Starszą Ikrę na przyjęcie młodszej siostry.

Jak wspominałam klasyczna ciąża po ciąży to nie jest, czuję się podobnie, ale…

na pewno mniej odpoczywam, bo Starsza Ikra wymaga uwagi, energii, opieki i zainteresowania

na pewno mam mniej czasu, by w drugą ciążę się wsłuchiwać i wczuwać

w końcu mam mniej czasu dla siebie ( o ile w ogóle go mam), bo albo angażuje mnie Starsza Ikra , albo ciąża albo Ikrowy tata.

Co zyskałam przyjemne doznania ciążowe oraz nowe umiejętności Starszej Ikry przeżywam o wiele dosadniej, bo hormony ciążowe szaleją i radosna łezka w oku często się kręci, kiedy czuję kopniaki w brzuszku albo widzę, jak Starsza Ikra robi coś nowego samodzielnie czym zupełnie mnie zaskakuje.

Zdrowotnie bardzo podobnie, póki co bez większych utrudnień, poza zwyczajnym zmęczeniem i zgagą. I aktywnie o czym już wspominałam tutaj, również trochę mniej niż przy pierwszej ciąży ale jednak aktywnie.

Patrząc z nadzieją w  niedaleką przyszłość zdaję sobie sprawę, że łatwo nie będzie, kiedy na świecie pojawi się Młodsza Ikra, jednak nie zmieniłabym tej 2 letniej różnicy wieku nawet gdybym mogła, bo czuję że jest to odpowiedni czas i każdej mamie takiej radości i przekonania życzę.

DSCF9616

 

One thought on “ciąża po ciąży ?

Skomentuj

