tata i ja

Obok mamy to tata jest najważniejszą osobą w życiu każdego dziecka. I nie chodzi wcale o zapewnienie mu bytu na najwyższym poziomie, ale o wspólny czas i wsparcie, którego mama n ie jest w stanie dać.

Zdarza się, że jest pomijany i odtrącany przez „wszystkowiedzące” mamy i babcie w początkach swojego ojcostwa. To właśnie często staje się przyczyną „osierocenia dziecka, mimo iż „de facto” dziecko sierotą nie jest. Ma ojca, ale takiego, który zbytnio nie włącza się w życie swojego potomka, bo przecież nie zna się na mleczkach, kaszkach i śpioszkach. Wcale i nieprawda.

Nie powinno się tak stać. Ojciec nawiązuje kontakt z dzieckiem od samego początku, czyli obecności dziecka w łonie matki. Dziecko słyszy i zna głos taty. Jest obok mamy najbliższą mu osobą.

Jeśli tylko mama nie widzi w tym nic złego, nie czuje dyskomfortu ojciec jest niezastąpiony również przy porodzie. Sama tego doświadczyłam i jestem głęboko przekonana, że zarówno dla mnie, jak i Ikrowego Taty nie mogło być inaczej. I nie tylko pomógł mi przetrwać cały poród, ale dał poczucie bezpieczeństwa i miłości Starszej Ikrze już od pierwszych minut życia. Kiedy ja sama jeszcze nie mogłam przy Niej być. Dla taty natomiast ten pierwszy moment spotkania z dzieckiem jest sygnałem, by otoczyć je ojcowską opieką, poczuciem bezpieczeństwa oraz dać mu pewność,że zawsze może na tatę liczyć. Że zawsze jest obecny w jego życiu.

Matka rzecz jasna opiekuje się dzieckiem, ale to Ojciec daje mu poczucie bezpieczeństwa oraz pewności siebie.Te cechy przekazuje przede wszystkim ojciec. Dziewczynki stają się księżniczkami, kiedy to właśnie w oczach taty chcą czuć się chciane i piękne. Starsza Ikra ubrana w sukieneczkę zawsze pokazuje się tacie, który wygłasza ochy i achy, by kształtować w córce poczucie wartości. Nie znaczy to, że wychowujemy ją jedynie na próżną lalę dla której liczy się wygląd. Tak samo jest z wszelkimi umiejętnościami, nowymi słowami tata jest tym, który chwali córkę.

Jest też tym, który przestrzega zasad i uczy konsekwencji. Choć serce Ikrowej mamy czasami się buntuje, wiem że te zasady są Starszej Ikrze bardzo potrzebne, bo dzięki nim czuje się bezpieczna. Nie znaczy to wcale, że ja nie jestem konsekwentna i pobłażam, ale mam  po prostu „miększe ” serce.

Dla syna ojciec jest tym, który dodaje męskości i odwagi. Kształtuje w nim prawdziwego mężczyznę. Pokazuje co to znaczy być facetem. Syna jeszcze nie mamy, więc wątek ten rozwinę, jak się doczekamy.

Po co jeszcze dzieciom tata? To on robi z dziećmi te wszystkie szalone rzeczy, na które mam nie ma odwagi i czasu. Podrzuca, turla, uczy pokonywania trudności, nie poddawania się i radzenia z problemami.

Ludzi obserwujący nas z boku oraz rodzina często odbierają zabawy taty ze Starszą Ikrą jako nadzwyczaj niebezpieczne. Chodzi o te wszystkie podrzucania, skoki itp. chodzenie po płotach 😉

Ja obserwując Starszą Ikrę wiem, że jest Jej to bardzo potrzebne. Widzę, jak dzięki temu jest odważną i radosną dziewczynką. Czuje się kochana i doceniana przez mamę i tatę, co daje Jej wysokie poczucie własnej wartości oraz poczucie bezpieczeństwa. I mimo, że ta mała istotka nie zdaje sobie z tego sprawy w Jej wesołych małych oczkach widać, że jest szczęśliwa z powodu, że ma obydwoje rodziców przy sobie, a nie dlatego, że co tydzień dostaje nową super wypasioną zabawkę.

Droga mamo czy babciu! Nie odtrącaj taty, niech nie będzie tylko od zarabiania pieniędzy- angażuj go w życie swojego dziecka. Ufaj mu – będzie wiedział co robić. Podpowie mu jego własna wrodzona natura ojca. Niech da dziecku i miłość i szaleństwo, których Ty sama nie jesteś w stanie mu dać. Ojciec nie skrzywdzi własnego dziecka- mówię to ja i nie bałam się zaufać Ikrowemu Tacie nawet wtedy kiedy zjechał z górki na snowboardzie z roczną Starszą Ikra.

Drogi Tato! Nie poddawaj się, wiedz, że jesteś ważny dla swojego dziecka tak samo jak mama. Włączaj się w Jego wychowanie. Szalej ile się da. Kształtuj w swoim dziecku poczucie wartości odwagi i piękna. Dzięki temu wyrośnie ono na spełnionego dorosłego.

Wiem o tym, bo mój tata też dał mi poczucie piękna i bezpieczeństwa oraz nauczył, by nie bać się ani trudności, ani szaleństwa w lunaparku. I piszę zarówno o  tacie ziemskim, jak i Ojcu tym przez duże O. Niebiańskim.

 

10525861_814729188567969_6603656054034343052_n

Skomentuj

