doceń to co masz

Wiem, że podobny wpis już był, ale to mi w sercu gra, więc nie może być inaczej. A może dzięki temu co przeczytasz spojrzysz na swoje życie z innej perspektywy.

Pisałam już kiedyś – nie wiesz jak wiele masz , a ,może już wiesz tylko w biegu codzienności zupełnie o tym zapominasz.

Bardzo wielkimi krokami zbliża się listopad. Dla wielu czas zatrzymania, zadumy. Dla mnie też, ale poza tym w listopadzie mam bardzo nietypowo rocznicę ślubu. I tak sobie myśląc jakby tu uczcić owy dzień zdałam sobie sprawę (nawet nie sama tylko dzięki mężowi), że codziennie powinniśmy cieszyć się sobą. Nie musimy obchodzić cudownie rocznic czy miesięcznic. Bądźmy DLA SIEBIE własnie na codzień. Kiedy się budzimy i gdy idziemy spać. Kiedy żartujemy i nawet wtedy kiedy trzaskamy drzwiami ze złości. Cieszmy się, że mamy komu tymi drzwiami trzasnąć. Że mamy komu podać filiżankę gorącej kawy, choć tak bardzo nie chce nam się rano wstać. Bo paradoksalnie właśnie listopad przypomina mi także o przemijaniu. O tym, że każdy dzień z ukochaną osobą jest wart uczczenia tego dnia, tych 24 godzin . Nawet jeśli jest na 2 końcu globu, bo praca zmusza. Mam świadomość, że jest, że mam do kogo zadzwonić, napisać-mam o kim myśleć.

To samo dotyczy przyjaźni. Też wspominałam tutaj o wartości posiadania przyjaciela. I choć jest daleko to ma się świadomość, że jest, że można na niego liczyć, że jesteśmy obecni w Jego myślach i sercu. Bo odzywa się, bo dzwoni, pisze bo myśli o nas i my czynimy podobnie nie mając go w zasięgu ręki.

Masz dzieci, zdrowe dzieci. Uświadom sobie ile mam czy tatusiów cierpi z powodu choroby bądź utraty dziecka. Albo cierpi, bo tego dziecka nie może mieć. Mimo, że jesteś zmęczona całą okołodzieciową bieganiną. Szkoła- przedszkole-prasowanie – gotowanie-zabawa. To pomyśl, ilu ludzi chciałoby być na Twoim miejscu. Poszukaj wokół siebie, a na pewno kogoś znajdziesz.

Narzekasz na rodziców czy teściów. Pamiętaj, że rodziców się nie wybiera, a rodzicem sam zazwyczaj jesteś. Ciesz się, że są, bo przyjdzie czas, że i ich zabraknie. Na kogo wtedy  będziesz narzekać.

Coś jeszcze? Wymieniać można bez końca. Doceń zdrowie doceń życie doceń obecność ludzi wokół siebie, a wszystko inne (także codzienne problemy) zobaczysz w innych barwach. Grunt to zmiana perspektywy patrzenia.

To tyle i dzięki Ikrowy tato, że jednym zdaniem potrafisz zmienić moje myślenie i spojrzenie na sytuację. Choć zanim przetrawię w mojej „bystrej”głowie mam wrażenie, że chcesz mi zrobić na złość. A tu tyle mądrości płynie z tej „przekory”.

I jeszcze dzięki mężu za wyraz miłości, jakim jest pozbawienie mnie auta (zepsutego), byle tylko mnie i całą Ikrową dziatwe chronić . I spacery doceniłam jeszcze bardziej.

ps. ciekawe czy Ikrowy tata doczyta do końca.Oby.Bo inaczej nie dowie się, ile mu zawdzięczam.DSCF9231

2 thoughts on “doceń to co masz

Skomentuj

