Pilates w ciąży

Dawno nie było wpisu odnośnie aktywności fizycznej. Dziś zaproponuję Wam coś nowego . Pilates sama praktykuję i polecam nie tylko ciężarnym, ale wszystkim kobietom, które chcą poczuć się wygodnie we własnym ciele.

CO TO JEST WŁAŚCIWIE PILATES?

W metodzie Pilatesa ( nazwa pochodzi od jej autora) każdy ruch jest precyzyjny. Staramy się kontrolować swoje ciało. Ćwiczenia te wymagają koncentracji i skupienia. Każda część ciała współdziała z inną częścią, ponieważ ciało stanowi całość.  Im łatwiej będzie posłużyć się własnym ciałem, tym łatwiej będzie zapanować nad nim w codziennym życiu.

Dzięki skupieniu i koncentracji na ciele zyskujemy jeszcze coś – brak zmęczenia. Zarówno tego fizycznego, jak i psychicznego.

Dzięki tej metodzie ćwiczeń uelastyczniamy całe swoje ciało, stajemy się bardziej świadome własnych ruchów. Po prostu czujemy się dobrze we własnym ciele. Wzmacniamy mięśnie przykręgosłupowe oraz mięśnie dna miednicy, co szczególnie ważne jest dla nas kobiet.

ZASADY, JAKIE PRZYŚWIECAJĄ ĆWICZENIOM

KONCENTRACJA, należy koncentrować się na każdym ruchu, tak by wszystkie ruchy zsynchronizowane

ODDYCHANIE, ćwiczenia pomagają oddychać miarowo, głęboko i w pełnym zakresie pojemności płuc

OBRĘCZ SIŁY, obręcz ta obejmuje kręgosłup, brzuch i pośladki

PŁYNNE RUCHY, zamiast gwałtownych ruchów, płynność wyznaczana przez rytm oddechu

ROZLUŹNIENIE, które pomaga uzupełnić braki energii i przywrócić wewnętrzną równowagę

METODA PILATESA, A CIĄŻA

Zmiany zachodzące w ciele kobiety spodziewającej się dziecka są niewyobrażalne. Wszystko spowodowane jest przez hormony, które sprawiają, że przez 9 miesięcy organizm kobiety ma nie tylko być miejsce w którym rozwija się nowe życie, ale także miejscem, które to życie wyda na świat.

Ciało kobiety musi się mocno przygotować to tej roli. Pilates jest idealną formą ćwiczeń dla kobiet ciężarnych właśnie dlatego, że dodatkowo relaksuje i poprawia ruchomość ciała.

Ciąża nie jest jednak czasem, kiedy ćwiczenia powinny przyjmować intensywną formę. To nie czas kiedy mamy wyrabiać w sobie formę.

W pierwszym trymestrze warto unikać intensywnych ćwiczeń (ryzyko poronienia), warto się skupić na ćwiczeniach korekcyjnych oraz rozluźniających.

W trymestrze drugim należy kontynuować ćwiczenia, by zapobiegać urazom i przeciążeniom.

Trymestr trzeci to czas , w którym dzięki ćwiczeniom przeciwdziała się obrzękom oraz koryguje statykę ciał.

Informacje wstępne na temat Metody Pilatesa zostały przekazane, teraz czas by podjąć się ćwiczeń. Już niebawem przykładowy zestaw. Pozdrawiam!

by Natalia Cieślak

by Natalia Cieślak

 

 

Reklamy

One thought on “Pilates w ciąży

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s