Sposoby na zgagę w ciąży.

Jedni twierdzą,że za jej przyczyną dziecko bogate będzie w bujną  fryzurę już po narodzinach, inni mają ten przywilej, że nie odczuwają zgagi wcale. Jedno jest pewne, zgaga to nic przyjemnego, ale można spróbować zaradzić sobie z tą ciążową dolegliwością.

Kiedy Starsza Ikra pojawiła się na świecie można było snuć teorie, że wiadomo było, iż urodzi się z bujną czuprynką. Fakt zgaga męczyła mnie od połowy ciąży bardzo skutecznie. Jednak ja dopatrywałam się jej przyczyn w czymś innym, niż tylko w bujnej fryzurze mojego maleństwa.

Obecnie też zaczynam mieć tą przykrą dolegliwość,postanowiłam tym postem pomóc nie tylko sobie, ale mamom, które zmagają się z podobnym dyskomfortem.

Zgaga to nic innego, jak cofanie się treści pokarmowej do przełyku. W ciąży progesteron osłabia zastawkę przy wejściu do żołądka, poza tym rozrastająca się macica przesuwa żołądek ku górze, co sprawia, że kwas żołądkowy dostaje się do przełyku.Stąd nieprzyjemne uczucie pieczenia.

Można sobie próbować z tym poradzić – jak- oto wskazówki:

  • jedz małe porcje, by nie obciążać zbytnio żołądka

Małe porcje sprawią, że żołądek nie będzie przeładowany. W ciąży jedz lepiej częściej, a małymi porcjami.

  • nie uciskaj brzucha zbyt obcisłym strojem

Nie musisz chodzić od razu w worku pokutnym, sama nie lubię zbyt workowatych ubrań. Staraj się ubierać po prostu wygodnie.

  • jedz powoli

W moim obecnym stanie jest to jak najbardziej możliwe. Podczas posiłków dorzucam Starszej Ikrze dodatkowe kęsiki sama więc jem zdecydowanie wolniej. I wam polecam.

  • staraj się jeść potrawy mniej pikantne o łagodnym smaku

Sami decydujcie, jak będą przyprawione wasze potrawy. Wspominałam kiedyś o diecie mamy karmiącej (szukaj tutaj) , sama tutaj nie jestem dobrym przykładem, bo właśnie pochłonęłam  3 rolmopsy. Są dni, kiedy jadam łagodniej i wtedy zgagę odczuwam też zdecydowanie bardziej łagodnie.

  • unikaj tytoniu i alkoholu

Komentarz zbędny, gdyż chyba nie ma tutaj kobiet, które w ciąży dopuszczałyby się palenia i picia .

  • wypróbuj herbatkę imbirową, rumianek lub melisę

Sama pijałam i piję herbatki ziołowe. Pomagają, zresztą warto się przyzwyczaić, bo w okresie karmienia piersią mocna kawa i herbata też mniej wskazane.

  • unikaj napojów gazowanych

Napoje gazowane sprawiają, że zgaga jeszcze mocniej nam doskwiera.

  • spożywaj ostatni posiłek dwie godziny przed snem

Nic dodać nic ująć. Po prostu planuj posiłki i trzymaj się wyznaczonych godzin, szczególnie wieczorem.

  • poproś lekarza, by przepisał środki, które są dozwolone dla kobiet w ciąży.

O specyfikach na zgagę tutaj . Podstawą jest zawsze rozmowa z lekarzem i jego zalecenia.

  • prowadź aktywny tryb życia mimo ciąży

Ruch sprawi,że będziesz czuć się lepiej, a pozycja pionowa sprawi, że treść żołądkowa będzie dłużej na swoim miejscu. po więcej tutaj.

  • żuj gumę

Zwiększona ilość śliny ułatwi trawienie, a żucie gumy dodatkowo zrelaksuje 😉

  • jedz migdały

Pamiętaj jednak, że zbyt duża ilość może zaszkodzić dziecku.Migdały zawierają amygdalinę, która w dużej ilości wpływa niekorzystnie na dziecko.

  • unikaj kawy i mocnej herbaty

Patrz punkt dotyczący picia herbatek ziołowych.

Mam nadzieję, że skorzystacie z rad. A może dodacie własne. Jak zwykle czekam w komentarzach na Waszą opinię.

12005685_1202780496415243_1543235645_o

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s