syndrom wicia gniazda , czyli oczyszczam przestrzeń

Syndrom Wicia Gniazda, przygotowanie miejsca dla nowego lokatora pojawia się kilka tygodni przed porodem lub dużo dużo wcześniej. Zarówno w pierwszej ciąży, jak i teraz u mnie pojawił się dość szybko. Tym razem jednak zostałam dodatkowo zmotywowana, chcecie wiedzieć, jak zapraszam po więcej…

Niestety mam ten problem, że gromadzę wokół siebie bardzo dużo rzeczy, jestem typem zbieracza, wszystko mi się przyda KIEDYŚ. Ikrowy tata, jak najbardziej mi w tym towarzyszy, więc przestrzeń do ogarnięcia jest delikatnie mówiąc dość duża. Dodatkowo fakt, iż mieszkamy w domku jednorodzinnym wcale tego nie ułatwia, bo miejsca do przechowywanie jest sporo. Poza tym porządek wokół domu sam też się nie zrobi. Dlatego trzeba działać, póki nie pojawi się Młodsza Ikra.

Przy ciąży, ze Starszą Ikrą już to przerabiałam i niestety nie zdążyliśmy. Wplótł się remont, który sprawił, że pierwsze 3 miesiące życia Starsza Ikra wraz z rodzicami spędziła u dziadków. Mimo upływu czasu nadal jest wiele do zrobienia, więc to na co można sobie pozwolić zrobić trzeba. A więc do dzieła!Ale co mi w tym pomoże?

Na jednym z blogów, które śledzę Ania- autorka (tutaj) zachęca do oczyszczenia przestrzeni wokół. I ja poczułam się zaproszona do tego działania. Postanowiłam troszkę przeorganizować listę zadań, tak by dopasować ją do własnych potrzeb. Do czego i Was zachęcam skorzystajcie, mimo tego, że wyzwanie jest już w trakcie. Ja postanowiłam razem z Wami rozpocząć raz jeszcze oczyszczanie przestrzeni wokół. Zaczynam od najbliższego poniedziałku.

Moja wskazówka jest taka, że podzieliłam zadania na 3 grupy:

  • robię coś w domu lub dla domu
  • robię coś dla Ikry starszej lub młodszej
  • w końcu robię coś tylko dla siebie

Jest to  mój plan na wrzesień. Jak uda się zrealizować to co zamierzyłam, może i w kolejnych miesiącach będę tworzyć listy zadaniowe, by lepiej zarządzać swoją przestrzenią i czasem.

W kolejnym wpisie pokażę Wam, jak ja zaplanowałam oczyszczanie przestrzeni wokół, mam nadzieję, że się przyłączycie.

Pozdrawiam!

Kobieta z Ikrą 😉

by Natalia Cieślak

by Natalia Cieślak

One thought on “syndrom wicia gniazda , czyli oczyszczam przestrzeń

Skomentuj

