sposób na maliny

Kto śledzi  naszego fanpage, wie że Ikrowy tata zrobił mi niespodziankę w postaci 10  kg malin. Co z nich  wydobyłam i co z nimi zrobiłam? Przeczytajcie 🙂

Dżem malinowy

Za bardzo nie ma się czym chwalić, bo dżem z użyciem cukru żelującego to prosta sprawa, jeśli chodzi o produkcję. Jednak ja wprowadziłam malutką innowację i do tego wszystkiego dodałam jeszcze  pokruszoną laskę wanilii, dzięki czemu dżem będzie miał niezwykły aromat. Poza tym opakowanie też jest handmade- sami zobaczcie.

DSCF8947

Sok malinowy

Przyda się na jesienne chłody i przeziębienia, zwłaszcza że w ciąży lepiej unikać zbędnych leków, najlepiej leczyć się naturalnymi sposobami.

Oto przepis ;

Użyłam 1,5 kg malin i 1 kg cukru. Maliny warstwa po warstwie posypałam cukrem. Następnie słój zakryłam gazą, odstawiłam  na 2 dni. Następnie należy odcedzić maliny. Odcedzony sok wraz z pozostałym w słoju cukrem podgrzewamy do momentu aż cukier się rozpuści, a sok będzie ciepły. Przelewamy do butelek i szczelnie zamykamy.

Używamy w trakcie przeziębienia i grypy.

DSCF8946

Ostatni przepis to nalewka z malin- ale to już tajemnica mojego męża, więc podzielę się nią jutro.

Smacznego!

Skomentuj

