Koniecznie zrób to w ciąży

Kochani w ostatnim wpisie tutaj wspominałam,że ciąża wiele zmienia. Najpierw następuje zmiana myślenia,że od tej chwili jestem rodzicem i chcę chronić moje dziecko, znać wszystkie Jego potrzeby, pragnąć Jego szczęścia.Ciąża zmienia też nas kobiety, zaczynamy myśleć o sobie, jak o chodzącym inkubatorze. A ja trochę na przekór chcę pokazać magiczny czas 9 miesięcy z innej perspektywy.

I choć nie będę pisała o sprawach oczywistych,jak zdrowe odżywianie czy wizyty kontrolne to wiedzy przyszła mamo,iż poniższe rady są równie ważne.

Jako lekko doświadczona mama (jedną ciąża za mną, druga w połowie) mam kilka rad,które przyszłym mamom mogą się przydać. Oczywiście znajdą się tacy,którzy ze mną mogą nie zgodzić,ale to tylko moje sugestie,a nie zalecenia lekarskie.Przed skorzystaniem pamiętaj, że czynisz to na własną odpowiedzialność.

Wysypiaj się.

Większe prawdopodobieństwo jest w tym,że przez pierwszy rok życia dziecka Twój sen będzie mocno ograniczony i przerywany,niż to że urodzisz dziecko,które po miesiącu będzie odróżniało dzień od nocy.

W moim przypadku kiedy starsza Ikra raczej przesypia noce staram się, by nie była rannym ptaszkiem,więc kiedy przebiega o świcie przytulam i próbujemy jeszcze pospać choć pół godzinki.Szkoda,że nie da się tego zrobić na zapas.Zwłaszcza,że rosnący brzuszek z czasem uniemożliwia przesyłanie całej nocy.

Spełniaj się,jako smakosz.

Wszak dieta Matki Karmiącej (do karmienia zachęcam!!!) jest bardzo mocno ograniczona.Dopiero,kiedy się karmi ma się ochotę na tak wiele niedozwolonych potraw. No chyba, że ma się wyjątkowe dziecko,które toleruje wszystko co je mama.

Ciesz się wolnymi wieczorami.

Odpoczywaj,oglądaj TV,ćwicz,spotykaj się z przyjaciółmi-rób wszystko na co masz ochotę.Kiedy brzuszkowy lokator będzie po tej stronie brzucha  podporządkujesz mu cały swój dotychczasowy świat i trudno będzie się wyrwać choćby do łazienki.

Idź na imprezę.

Tak zrób to póki malca (niczego nie świadomego) możesz zabrać w brzuszku ze sobą. Pierwsze miesiące skutecznie uniemożliwią imprezy,no chyba że będzie to kinder party.

Korzystaj z wizyt u kosmetyczki.

Poprawi to Twoje samopoczucie , o wyglądzie nie wspominając.Po porodzie trudniej się zorganizować na jakiekolwiek wyjścia.Kosmetyczka przynajmniej dla mnie przez długi czas była nieosiągalna. Starsza Ikra przyssana do piersi nie chciała wypuścić mnie z domu na dłużej niż pół godziny.Mając maluszka na świecie szczytem staje się przebranie z pidżamy w dres.

Czytaj.

Nie tylko poradniki dla przyszłych mam, czytaj dla przyjemności to co lubisz. Mały brzdąc będzie chciał czytać,ale tematyką ograniczy się mocno do bajek.

Bądź aktywna-ćwicz.

Chyba nikogo nie muszę przekonywać,że ruch to zdrowie. Zaleta i dla mamy i dla maleństwa . Poprawi się Twój nastrój,kondycja,nabierzesz nowych, dobrych nawyków. Nie namawiam od razu do przebiegnięcia maratonu nowojorskiego,ale spacer, basen czy ćwiczenia dla przyszłych mam sprawą,że poczujesz się lepiej,a poród potoczyły się sprawniej.Nie wspominając już o powrocie do formy po porodzie.Z własnego doświadczenia wiem, był błyskawiczny.

Smaruj ciało.

Każdego wieczora i poranka,nawilżanie brzuch,by nie martwić się rozstępami.Pamiętaj również o piersiach i udach. Rozstępy mogą,ale nie muszą się pojawić,jednak smarując ciało będziesz mieć wszystko pod kontrolą. Będziesz wiedzieć, że uczyniłaś wszystko, by rozstępy nie pojawiły się. Nie chce Ci się balsamować- dodaj do kąpieli oliwkę albo kup balsam działający już pod prysznicem.Po pierwszej ciąży nie przybył mi żaden rozstęp i oby tak zostało.

Zrób coś szalonego.

Cokolwiek na co masz ochotę,czego jeszcze nie próbowałaś,a może to co lubisz a wydaje się niebezpieczne w szczególnym ciążowym czasie.Ja że swojej pierwszej ciąży pamiętam zabawę z przyjaciółką w wesołym miasteczku.Wisząc głową w dół czułam się zrelaksowana i wolna. Wszak kto powiedział,że w ciąży takich rzeczy nie wolno.

Dziewczyny, matki a może wy macie jakieś rady dla ciężarnych, o których ja zapomniałam! Dorzucajcie się w komentarzach!

????????????????????????????????????

by Natalia Cieślak

2 thoughts on “Koniecznie zrób to w ciąży

  1. Małgosia K. pisze:

    Właśnie mi przypomniałaś, że ostatnio opuściłam się w smarowaniu brzuszka. Oby tym razem moja skóra również okazała się dla mnie łaskawa 😉

    Ja od siebie mogę dodać, aby przyszła mama nie bała się podróżować 😉 Może nie pod sam koniec ciąży, bo jeszcze może się tak zdarzyć, że nieoczekiwanie zaczniemy rodzić gdzieś daleko od domu… Ale jeśli ciąża przebiega prawidłowo a nasz lekarz nie widzi przeciwwskazań to czemu nie wybrać się na wymarzone wakacje? Ja osobiście najpierw się wahałam, mówiłam do Janka że chyba nie, chyba nie mogę… Ale ostatecznie właśnie jestem w wymarzonej Chorwacji ze swoim brzuszkiem i całą rodzinką ❤ Polecam taki relaks każdej przyszłej mamusi z jeszcze niedużym brzuszkiem. Większy może być ciężarem w dość długiej podróży…

    Lubię to

Skomentuj

